وتحفزهم للبحث عن طريق التسلية والتشويق لمعرفة النتائج التي تفتح
له الطريق لاكتشاف العديد من التجارب في البحث العلمي في المستقبل
تنمي التجارب العلمية بعض المهارات الأساسية في البحث العلمي مثل:
– المهارات اليدوية
-مهارات الاستفسار وتكوين السؤال –
. مهارة البحث والتحقيق –
– مهارة التنظيم.
تنمية القدرات المعرفية. –
حل المشكلات. –
وهناك العديد والعديد من المهارات ،.
فقد قام طلاب الصف التمهيدي ) د ( بتجربة ) الذوبان ( و تعددت الأدوات المستخدمة في التجربة لإثارة المتعة الاستكشافية أكثر وتجربة
العديد من الأدوات.
Nature provides young learners with unlimited possibilities for discovery. Science isn’t meant to be just byhearting some information, it is about understanding the concept and then applying the knowledge. Introducing students to the characteristics of living things helped them make sense of the world around them. Through several hands-on activities, our children solidified their understanding of the concept. They loved exploring living and non-living things. It was the perfect way to kick-start plant and animal world study. Students classified the items as living and non-living.